ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΛΙΜΑΝΙΝΑΥΤΙΛΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

«H ανάπτυξη του Πειραιά και η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στο επίκεντρο ενδιαφέροντοςτου Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π.»

Οι αναπτυξιακές προοπτικές του λιμανιού του Πειραιά και το Master Plan της Ο.Λ.Π. Α.Ε., καθώς επίσης και η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στη χώρα μας,  αποτέλεσαν τα βασικά θέματα συζήτησης, στη χθεσινή τακτική Συνεδρίαση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Β.Ε.Π., την οποία τίμησε με την παρουσία του ο πρώην Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Λασιθίου και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γ. Πλακιωτάκης.

Οπως διαπιστώθηκε, στο ζήτημα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, αλλά και γενικότερα σε θέματαψηφιακής ανάπτυξης, η χώρα μας είναι αρκετά πίσω από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ειδικότερα, υπάρχει έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και απουσία διαχρονικού οράματος, μεγάλο κενό ανάμεσα στα κείμενα στρατηγικής και την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων, ενώ την ίδια στιγμή είναι μειωμένη η χρήση ψηφιακών λύσεων και πληροφοριακών συστημάτων σε διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης. Την κατάσταση επιβαρύνουν το προβληματικό θεσμικό και νομικό πλαίσιο, αλλά και η έλλειψη κουλτούρας, εκπαίδευσης και επάρκειας ανθρώπινουδυναμικού.Μάλιστα, έγινε αναφορά στα ευρήματα της νέας έρευνας της «διαΝΕΟσις» για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην Ελλάδα, όπου παρουσιάζεται μία λίστα με 6 βασικές προτεραιότητες και 14 προτάσεις για συγκεκριμένες δράσεις, μεταξύ των οποίων: η θέσπιση ψηφιακού δελτίου ταυτότητας, η θεσμοθέτηση μητρώου συναλλασσομένων με το Δημόσιο, η απλοποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας, το ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα για Εναρξη Επιχειρηματικής Δραστηριότητας, ο Συνοπτικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας (ΣΗΦΥ) σε εθνικό επίπεδο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο για χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος κ.α.

Ο κ. Γ. Πλακιωτάκης, ο οποίος είναι υπεύθυνος επίσης για τα ζητήματα της Α΄ και Β΄ Πειραιώς, ανέφερε:
«Η Ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει δύναμη στρατηγικής ισχύος για την πατρίδα μας, καθώς ο εν λόγω
τομέας πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο και τώρα, με την επένδυση της Ο.Λ.Π. Α.Ε., πρωτοπορεί και
στη διαχείριση των λιμένων. Αλλωστε, η Νέα Δημοκρατία προχώρησε τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Προσωπικά, πιστεύω ότι το λιμάνι και η πόλη πρέπει να έχουν μία σχέση καλής και αμφίδρομης επικοινωνίας, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει και το όφελος που θα έχουν οι τοπικοί Δήμοι. Για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής Ναυτιλίας, θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν συνέργειες, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να χαράξουμε μία εθνική στρατηγική, όπου βασικοί άξονές της θα πρέπει να είναι:

α. Η μετατροπή τουΠειραιά σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο,
β. Η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και του εκσυγχρονισμού των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού, γ. Η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση νέων ναυτικών, ώστε να κάνουν καριέρα στο Εμπορικό Ναυτικό,
δ. Η μετατροπή της Ελλάδας σε «πύλη εμπορίου» της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Απω Ανατολής, ε.
Η προώθηση επενδύσεων για την αναβάθμιση των υποδομών στα λιμάνια μας, στ. Η ανάπτυξη της
κρουαζιέρας και η προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού, ζ. Η προώθηση επενδύσεων για τον
εκσυγχρονισμό των ναυπηγείων μας».
Ολοκληρώνοντας, εξήρε το Πρόγραμμα Κατάρτισης Επαπειλούμενων Ανέργων, που είχε αναλάβει το
Ε.Β.Ε.Π., ως παράδειγμα σωστής διοχέτευσης των ευρωπαϊκών πόρων στην πραγματική οικονομία και
τόνισε πως, αναμένει τις σχετικές προτάσεις των επιχειρηματιών – μελών του Επιμελητηρίου.
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε ότι:
«Το λιμάνι του Πειραιά γιγαντώνεται, εξοπλίζεται και η προσπάθεια του Ε.Β.Ε.Π. είναι να εξαπλωθεί ο
πλούτος του στην πόλη μας. Βρισκόμαστε στη νέα εποχή ελλιμενισμού πλοίων χωρητικότητας 20.000
TEUs στο λιμάνι Πειραιά, γεγονός που σημαίνει πως όποιο πλοίο περνάει από το Σουέζ, μπορεί να έρθει
και στον Πειραιά. Οπωσδήποτε, είναι θετική η άφιξη της νέας πλωτής δεξαμενής στον Πειραιά, καθώς
προσδοκούμε, με τη χρήση όλων των δεξαμενών, να εξυπηρετούνται 350-450 πλοία ετησίως. Μεγάλο
βήμα θα είναι και το ξεκαθάρισμα με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στόχος μας είναι και με την ίδρυση
του πρώτου ελληνικού ναυτιλιακού Cluster, «Μaritime Hellas», να βοηθήσουμε την επιχειρηματικότητα
να ακολουθήσει τη ραγδαία εξέλιξη του λιμανιού».
Οσον αφορά στο θέμα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ψηφιακής ανάπτυξης, τόνισε πως,
βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της Διοίκησης του Επιμελητηρίου, ιδιαίτερα στο κομμάτι της
αδειοδότησης των επιχειρήσεων και της «Υπηρεσίας Μιας Στάσης», καθώς το επόμενο διάστημα θα
απασχολήσουν έντονα το Ε.Β.Ε.Π.
Το παρόν στη Συνεδρίαση έδωσε και ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, κ. Γ. Γαβρίλης, ο οποίος, αφού
παρουσίασε τα αρνητικά και τα θετικά στοιχεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, ανέπτυξε τις
απόψεις της Περιφέρειας, τόσο για το Master Plan της Ο.Λ.Π. Α.Ε., όσο και για την Ο.Χ.Ε. του Δήμου
Πειραιά.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, αναδείχθηκαν επίσης τα θέματα του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά, οι
ζημίες του εμπορικού κόσμου από τα παρατεταμένα έργα σε ΤΡΑΜ και ΜΕΤΡΟ, η αναβάθμιση του
προϊόντος Yachting, το Πανεπιστήμιο της Δυτ. Αττικής και η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά
εργασίας, η στήριξη των συνεπών επιχειρήσεων, τα προβλήματα στις εισαγωγές-εξαγωγές
οπωροκηπευτικών κ.ά.
Εκτύπωση